Značka M-Hero patrí pod krídla koncernu Dongfeng a je nováčikom na automobilovej scéne. Jej zameraním sú terénne elektromobily a plug-in hybridy typu EREV, ktoré kombinujú silu elektromotora s predlžovačom dojazdu na báze spaľovacieho motora.
M-Hero 917 je impozantné SUV, ktoré kombinuje ohromujúci výkon s robustnou konštrukciou, komfortným interiérom a modernými technológiami. Je to ideálne auto pre tých, ktorí hľadajú dobrodružstvo a chcú zdolávať aj tie najnáročnejšie terény.
Dizajn a exteriér
S rozmermi 4 987 x 2 080 x 1 935 mm a rázvorom 2 950 mm ponúka priestranný interiér a komfortnú jazdu. Impozantné rozmery M-Hero 917 podčiarkujú jeho silu a robustnosť. Aj vďaka svojim rozmerom je M-Hero 917 pripravený na zdolanie akéhokoľvek terénu.
Pýši sa impozantným a moderným dizajnom, ktorý vyjadruje jeho silu a robustnosť. Predná časť je charakteristická mohutnou maskou chladiča s integrovanými LED svetlami a nárazníkom s ochranným krytom. Profil auta je zvýraznený ostrými líniami a výraznými blatníkmi, ktoré dodávajú autu svalnatý vzhľad. Zadná časť je vybavená vertikálnymi LED svetlami a integrovaným difúzorom.
Vďaka pneumatickému systému sa svetlá výška M-Hero 917 mení v rozmedzí od 230 do 335 mm pri čisto elektrickom pohone a od 221 do 326 mm pri hybridnom variante. Brzdový systém pre Dongfeng M-Hero dodala renomovaná spoločnosť Brembo. Vpredu nájdeme šesťpiestikové strmene, ktoré zaručujú maximálny brzdný výkon.
Po aktivácii terénneho režimu M-Hero hravo zvládne prekonávať vodné brody s hĺbkou až 900 mm a hravo si poradí aj s náročným terénom. V zdvihnutej polohe má predný nájazdový uhol 36,8 stupňa, zadný 37,5 stupňa a prechodový uhol 27,9 stupňa.
V teréne ako doma
Disponuje bohatou výbavou pre zdolanie aj tých najnáročnejších terénov. Okrem pohonu 4×4 je vybavený aj riadením všetkých štyroch kolies. Zadné kolesá sa dajú natočiť v neobvykle veľkom uhle až 10,6 stupňa, čo umožňuje autu pohybovať sa diagonálne tzv. „krabím krokom“.
Prekonávanie prekážok uľahčujú elektronicky ovládané 100-percentné uzávierky predného a zadného diferenciálu. Nechýba ani virtuálna 100-percentná uzávierka stredového diferenciálu, ktorá zladí otáčky kolies prednej a zadnej nápravy.
M-Hero 917 si poradí aj s extrémnymi stúpaniami do 100%, teda so 45-stupňovým uhlom. Pri jazde v teréne oceníte kamerový systém, ktorý vám „spriehľadní“ podvozok a zobrazí, čo sa deje pod kolesami. V prípade, že ani to nestačí, máte k dispozícii štyri ťažné oká a za príplatok aj elektrický navijak T-Max s ťažnou silou 5,6 tony.
Interiér a komfort
M-Hero 917 sa pýši luxusným interiérom s bohatou výbavou. Svetlá sú kompletne diódové a volant sa pre vaše pohodlie nastavuje elektricky. Sedadlá sú čalúnené pravou kožou Nappa a pre dokonalý komfort sú elektricky nastaviteľné, vyhrievané, ventilované a dokonca aj masážne. Zvukový zážitok zabezpečuje šestnásť reproduktorov Dynaudio Confidene. Dvojzónová klimatizácia s antibakteriálnymi a antialergénnymi filtrami sa postará o príjemnú teplotu pre všetkých pasažierov. Moderné technológie zastupuje head-up displej, hlasové ovládanie či digitálne kľúče. Pred vodičom sa nachádza 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, v strede palubnej dosky je umiestnená veľká 15,6-palcová dotyková obrazovka a svoj vlastný 12,3-palcový displej má k dispozícii aj spolujazdec.
Pre pohodlné pripojenie a nabíjanie poslúži Wi-Fi hotspot, päť konektorov USB a USB-C a dokonca aj 220-voltová zásuvka s výkonom až 2,2 kW. Samozrejmosťou je aj bluetooth.
Tento model však ponúka oveľa viac, než len štandardnú výbavu. Nájdete v ňom aj elektricky výsuvné nášľapy pod prahmi s diódovým osvetlením. Pre milovníkov spaľovacieho motora je k dispozícii príplatkový simulovaný zvuk výfuku cez externé reproduktory. Na strešnom nosiči s nosnosťou 100 kg môžete mať namontovanú výkonnú 60-wattovú diódovú rampu s dosahom až 400 metrov. A pre tých najnáročnejších je v zozname originálneho príslušenstva k dispozícii aj elektrický dron Puzhou S400 s vlastným kamerovým systémom.
Galéria
Technické parametre
Výbava | BEV | REV |
---|---|---|
Motor | 4 E-Motor drive | 3 E-Motor drive +1 ICE |
Pohon | Inteligentný pohon 4 kolies | Inteligentný pohon 4 kolies |
Typ batérie | Ternárna-lítiová | Ternárna-lítiová |
Kapacita batérie (kWh) | 142,7 | 65,9 |
Max. výkon motora (kW) | 800 | 600 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 1400 | 1050 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 4,2 | 6 |
Dojazd na el. pohon CLTC (km) | 505 | 200 |
Dojazd na komb. pohon CLTC (km) | 505 | 1026 |
DC Rýchlonabíjanie 30 – 80% (min) | 47 | 37 |
Rozmery dĺžka x šírka x výška (mm) | 4987 x 2080 x 1935 | 4987 x 2080 x 1935 |
Rázvor(mm) | 2950 | 2950 |
Rozchod kolies vpredu/vzadu(mm) | 1755/1755 | 1755/1755 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 3293 | 3130 |
Svetlá výška podvozku (mm) štandard/offroad pozícia |
230/335 | 221/326 |
Rozpätie nastavovania výšky podvozku (mm) |
150 (- 45 + 105) | 150 (- 45 + 105) |
Nájazdový uhol vpredu – štandard/offroad pozícia |
31/36,8° | 31/36,8° |
Nájazdový uhol vzadu – štandard/offroad pozícia |
31/37,5° | 31/37,5° |
Prejazdový uhol – štandard/offroad pozícia |
19,7/27,9° | 19,7/27,9° |
Maximálna brodivosť (mm) | 900 | 900 |
Maximálny uhol stúpania | 100% | 100% |
Minimálny polomer otáčania (m) | 5,1 | 5,1 |
Objem palivovej nádrže (l) | – | 84 |
Počet miest na sedenie | 5 (2+3) | 5 (2+3) |
*Zobrazenie vozidiel na fotografiách a grafikách má ilustračný charakter a môže sa líšiť od reálneho vyhotovenia vozidla v závislosti napr. od výbavového stupňa, alebo verzie vozidla.